fredag 1 november 2013

Book Map - en sån vill jag ha!

 
Jag har alltid tyckt om kartor, både riktiga och när de finns med i en bok så man kan följa hur karaktärerna förflyttar sig i berättelsen. På www.wearedorothy.com har jag hittat den här fina bokkartan, som verkligen väcker mitt habegär!
 
Dorothys Book Map bygger på en Londonkarta, men alla platsnamn är hämtade ur böckernas värld. Mestadels är det förstås engelsk litteratur - både vuxen- och barnlitteratur, från nu och förr - men det finns också en del namn från andra delar av världen. Vad sägs om att ta en paus i Mansfield Park eller vandra längs gatorna Howards End eller Wuthering Heights?
 
Det finns också till exempel en Song Map och en Film Map.
 
Julklappstips, någon?
 

6 kommentarer :

  1. Vill ha! Underbar, trots att jag oftast stänger en bok direkt om den börjar med en karta eller ett släktträd.

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fin och cool! Vilket ha-begär du väckte nu! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den supercool! Får se om tomten kanske kommer med en sån till mig...

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...