lördag 2 november 2013

Grattis på födelsedagen, Jonas Gardell.

Jonas Gardell pratar om sin bok Torka aldrig tårar utan handskar: 1. Kärleken, på Akademibokhandeln i Stockholm september 2012.

Idag fyller Jonas Gardell 50 år.

Jag minns när jag slukade hans tidiga böcker, till exempel Präriehundarna, Passionsspelet och Fru Björks öden och äventyr.  Jag har trallat med i "Aldrig ska jag sluta älska dig" och jag har omväxlande skrattat och haft en klump av allvar i halsen som reaktion på hans scenshower. Romanerna En komikers uppväxt och Torka aldrig tårar utan handskar-serien har uppnått klassikerstatus. Filmen Pensionat Oskar, med Gardell som manusförfattare, vann en Guldbagge. Dessutom förgylls min vardag av Gardells skarpsinniga och underhållande tweets. Listan kan göras precis hur lång som helst...

Ett stort grattis på födelsedagen!

från
en beundrare


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...