söndag 18 januari 2015

Konsten att pigga upp en grå söndagspromenad

 
Så här ser den ut, delar av den väg jag brukar ta när jag väl kommer ut på långpromenad.  Omgivningarna kring vår lilla by är väldigt vackra, men så här års är det ju rent deprimerande vad grått och trist allting känns.
 
För att pigga upp mig lite lyssnade jag under dagens promenad på Lundströms bokradio. Arkivet på Sveriges Radio Play innehåller massor med godbitar, speciellt för mig som alltid lyckas missa allt när det har sin ursprungliga sändningstid.
 
Så medan jag trampade fram längst de inte så vintriga vägarna lyssnade jag bland annat på en inspelning av musik med Patrick Modianos dotter Marie Modiano och hennes svenske man Peter von Poehl. Dessutom ett  intressant samtal med Negar Naseh och Ola Larsmo om Modianos Nätternas gräs - måste läsas!

2 kommentarer :

  1. Jag är väldigt förtjust i Lundströms, bra blandning och alltid intressant! Perfekt att man kan podda. Nästa vecka drar den nya säsongen igång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också det, men det får väl som vanligt bli till att lyssna i efterhand också under våren.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...