torsdag 30 april 2015

Läsning pågår

Här har det inte blivit mycket bloggat de senaste dagarna... Det har varit mycket med både jobbet och studierna, så att skriva blogginlägg har jag helt enkelt inte hunnit med.
 
Jag har inte heller fortsatt med #bokutmaningapril, men för er som gillar utmaningen kan jag berätta att det blir en fortsättning i maj, och det är på Instagram det händer. Gå till #bokutmaningmaj för att se vilka kategorier som kommer att dyka upp där framöver. Jag misstänker att jag inte kommer att hinna vara med, men jag tänker inte missa alla roliga boktips som kommer att dyka upp i mitt flöde.
 
Läst har jag gjort i alla fall - hur mycket jag än har att göra kan jag inte låta bli det.
 
Några fler kapitel i Ulysses har det blivit, och jag har läst och gillat både John Ajvide Lindqvists Himmelstrand och Tove Janssons Sommarboken. Nu jag håller på med Fallers stora kärlek (en slags road-Movie-bok där två män färdas genom Tyskland i en grön Jaguar) och ser fram emot att strax börja med Tell the Wolves I'm Home.
 
Sen har jag lånat hem Mumin-tröst från jobbet också. Jag säger det igen - det är något med Tove Janssons figurer som gör att man får lite perspektiv på tillvaron när man har det som mest hektiskt. Så Muminfrossa ska jag snart ägna mig åt.
 
Men först, ikväll är det Valborg, och som traditionen bjuder blir det middag med goda vänner, fackeltåg mot brasan som ska tändas nere vid sjön, och fyrverkerier som avslutning.
 
Happy Valborg till er alla!
 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...