måndag 25 maj 2015

Tematrio - presenter till mor

På söndag är det Mors dag, vilket har inspirerat veckans tematrio. Lyran uppmanar oss:

"Veckans tema är således att berätta om tre bra morsdagspresenter att ge eller få!"''

1. En fin presentask med noveller från novellix är väl något som kan glädja alla mammor (åtminstone skulle jag bli jätteglad).
 
2. Målarböcker för vuxna tycker jag verkar kul! Här finns lite exempel att bli inspirerad av.
 
3. Till sist, Astrid Lindgrens Krigsdagböcker 1939-1945 skulle jag gärna få i morsdagspresent - en författarikon och en dos samtidshistoria i ett.

20 kommentarer :

  1. novellix är jättefint att ge bort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag också! Trevliga små noveller med snygga omslag i väldigt snygga boxar - det kan ju inte bli bättre.

      Radera
  2. Jag har också böcker i min lista

    SvaraRadera
  3. Ja Astrid Lindgrens krigsböcker är jag sugen på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror de kan vara riktigt bra och intressanta!

      Radera
  4. novellixpaket låter fint. inte visste jag att det finns målarböcker för vuxna! det skulle jag kunna tänka mig för egen del

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig slutat att gilla målarböcker :-)

      Radera
  5. Ah, insåg ju nu att jag inte köpt Astrids novellixer än, de vill jag ju ha.

    SvaraRadera
  6. Krigsdagböckerna är nog spännande, dem är jag också nyfiken på.

    SvaraRadera
  7. Jag vill också ha sådana där fina målarböcker för vuxna. Det är en bra present tycker jag.

    SvaraRadera
  8. Böcker är alltid bra presenter :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...