måndag 5 oktober 2015

7 frågor

Amanda på Booksessed har satt ihop 7 frågor som jag också gärna svarar på.

1. Hur hittar du nya böcker att läsa?

Det är lite olika. Andra bokbloggare är en väldigt bra källa till boktips, men jag håller också lite koll på olika förlags utgivning och kikar runt i bokhandlar - främst på nätet.

2. Hur kommer det sig att du började gilla att läsa?

Jag lärde mig läsa väldigt tidigt och har alltid gillat det. Bättre svar har jag inte.

3. Hur har din smak för litteratur förändrats genom åren?

Jag tror att jag i grund och botten gillar samma typ av böcker som jag alltid gjort, men i och med bloggen så har jag kanske breddat min läsning lite och läser ibland från genrer som jag annars inte är så hemma i.

4. Hur ofta köper du böcker?

Inte särskilt ofta faktiskt. Ett och annat inköp blir det förstås, men jag lånar betydligt fler böcker än jag köper. Vissa titlar känns det i och för sig viktigt att ha i bokhyllan, som klassiker eller helt enkelt böcker som jag tycker extra mycket om.

5. Hur kom det sig att du började bokblogga?

Jag har alltid tyckt om att skriva och tänkte att kombinationen att läsa böcker och skriva om böcker nog skulle passa mig perfekt. Och på den punkten hade jag helt rätt - det är väldigt kul att blogga om böcker.

6. Hur reagerar du om du inte tycker om slutet på en bok?

Det kan förstöra ganska mycket faktiskt. Men till skillnad från många andra tycker jag om den typen av slut där inte allt blir förklarat in i minsta detalj - jag gillar att själv fundera ut hur det ska gå sen. Så ni lär inte hitta mig muttrandes över att jag inte fick veta hur det gick.

7. Hur ofta bläddrar du fram och smygtittar på slutet av en bok?

Aldrig någonsin. Jag brukar alltid slå upp sistasidan för att se hur många sidor boken har, men jag vill absolut inte läsa något som avslöjar slutet.


____________________________________________________________

8 kommentarer :

  1. visst breddar man sin läsning lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid kul med nya intryck, tycker jag.

      Radera
  2. Jag har aldrig förstått det där med att kolla slutet först, varför skulle man göra det? Det förstör ju alltihop :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Skulle aldrig få för mig nåt sånt :-)

      Radera
  3. Min läsning har också breddats lite tack vare bloggen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns mycket bra med bloggandet och detta är en av de sakerna :-)

      Radera
  4. Bra svar! :) (Lägger förresten till dig i min länklista - fin blogg!)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...