måndag 30 maj 2016

Snart ses vi, Island

Jag kan nog inte riktigt fatta det ännu, men på onsdag ska jag faktiskt åka till Island. Först blir det ett par dagars konferens med jobbet och sen kommer sambo och son dit för lite gemensam semester. Eftersom jag gillar att läsa böcker som utspelar sig på de platser jag besöker, har jag förstås lånat hem lite oläst från isländska författare:


Men tror ni att jag har hunnit läsa nån av böckerna då? Nej, det har jag ju inte (säger jag med aningens bitterhet i tonfallet). Men jag kan ju alltid läsa dem när jag kommer hem igen. Eller varför inte medan jag har det isländska landskapet runt mig på riktigt.

Lite foton från resan bjuder jag på när jag är hemma igen.

14 kommentarer :

  1. Åh en aning avis, det verkar så vackert där :)

    SvaraRadera
  2. låter jättefint! trevligt att läsa något på ort och ställe. ha en fin resa!

    SvaraRadera
  3. Island är fantastiskt vackert, du kommer inte att ha tid att läsa där ;) Ha en härlig resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, så mycket läst blir det kanske inte :-)

      Radera
  4. Å, jag har alltid velat åka dit, men det har inte blivit av ännu. Jag önskar dig en riktigt trevlig resa med fina upplevelser. :-)

    SvaraRadera
  5. Hemskt avundsjuk och lite nyfiken: är konferensen Creating Knowledge? Jag ville åka på den, men fick inte min presentation godkänd och vi har så lite pengar för konferenser att vi bara får åka om vi har en presentation... Om det är den så hoppas jag att den är lika inspirerande som i Lund för tre år sedan. Hursomhelst så hoppas jag att du har väldigt trevligt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det är Creating Knowledge jag ska på. Låter ju bra att det var inspirerande i Lund - där var inte jag eftersom jag är ganska nybakad bibliotekarie. Då jobbar alltså du också på ett högskole-/universitetsbibliotek nånstans? (nyfiken :-))

      Radera
  6. Å, jag hoppas att du fick mycket ut av den, jag tycker att det var hemskt spännande då (bloggade lite om den här om du vill läsa) och fick massor med matnyttigt med mig. Informationskompetens är mitt specialintresse, nämligen. Jag jobbar på Helsingfors universitets bibliotek (vilket alltså inte är detsamma som Nationalbiblioteket, som tidigare hette Helsingfors unoversitetsbibliotek), bland annat med IL-kurser för studenter och personal :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Då har vi samma jobbintresse! (förutom bloggintresset då). Jag undervisar också för informationskompetens men än så länge enbart för studenterna (på Högskolan Kristianstad).

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...