lördag 26 november 2016

Vi har en vinnare!

Då har det blivit dags att dra vinnaren i novellutmaningens utlottning. Priset är den fina novellfyran med Nobelpristagare från Novellix (som jag själv också är riktigt sugen på att läsa!).

Det kom in hela arton kommentarer och vi fick många spännande svar på frågorna jag ställde. Selma Lagerlöf var flera personers favorit bland Nobelpristagarna, men också till exempel Patrick Modiano och Elfride Jelinek nämndes. Bland novellförfattarna fick vi bland annat tips på Pia Juul, Alice Munro och Hjalmar Söderberg.

Roligt att så många ville vara med i utlottningen!

Och  nu över till väsentligheterna...

Jag gjorde små lappar med siffrorna 1-18 på, en siffra för varje deltagare. Min son hjälpte mig att helt slumpmässigt dra en av lapparna, och det vinnande numret blev 7. Sen räknade jag helt enkelt nedåt i den ordning svaren kommit in i kommentarsfältet och person nummer 7 som lämnade sitt svar i utlottningen är...

ÅSA!


Mejla till ugglanoboken@telia.com och uppge din postadress, så är snart novellasken på väg hem till dig.

Stort grattis!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...