söndag 1 april 2018

Månadens språk är portugisiska

I april är månadens språk portugisiska och som vanligt har jag samlat ihop en hög med böcker för inspiration.

Jag gillar Tranans novellsamlingar från olika länder, så Ljud av steg med noveller från Brasilien kan ju passa här. Antonio Tabucchis Rekviem ska jag definitivt läsa och Clarice Lispector skulle jag vilja få med på ett hörn, om det hinns med. I högen finns också ett par barnböcker som verkar intressanta: Lygia Bojungas Sex gånger Lucas och Ana Maria Machados Slavflickan från den andra världen.

Imorgon är det dags att sammanfatta mars månads språk som var polska, så håll utkik efter det inlägget och bidra gärna med länkar till det du läst i utmaningen.

Glad påsk!

6 kommentarer :

  1. Rekviem tyckte jag om, Passoas novell stark Poe-lik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är riktigt sugen på Rekviem, och att Passoas novell är Poe-lik låter inte så dumt, tycker jag.

      Radera
    2. (läskigaste jag läst om middagen)

      Radera
  2. Rekviem tyckte jag så mycket om. över huvud taget är jag rent allmänt förtjust i Tabucchi. Lispector är ganska svår har jag tyckt. åtminstone när jag försökt tidigare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara läst en Lispector, men gillade den. Kul att du gillar Rekviem - jag har börjat nu och är hittills mycket förtjust.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...