onsdag 28 oktober 2015

Astrid Lindgrens värld i höstskrud

Igår var vi i Vimmerby på Astrid Lindgrens värld där det var höstlovsöppet. Jag har annars bara varit där på sommaren men det fungerade bra på hösten också, speciellt en solig dag som igår. Allt var inte igång som under högsäsong, men vi kunde hälsa på Pippi, Emil och Rasmus på luffen i alla fall.
Här kan man annars möta dem alla: Madicken och Lisabet, Karlsson på taket, Ronja, Bröderna Lejonhjärta och många fler. Jag gillar hur husen ligger insprängda i naturen - här finns skog, hagar, och mitt i grönskan hittar man också en bit av Karlsson på takets Vasastan:

 
Villa Villekulla:

 
Katthult, i väntan på det stora husförhöret:
 

Och naturligtvis finns det en bokaffär:

 
Vi hade en trevlig dag, och jag blev påmind om att jag är sugen på att läsa Astrid Lindgrens Krigsdagböcker.

________________________________________________________________

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...