måndag 4 januari 2016

Att vara jag av Anna Höglund

Jag blev väldigt gripen av Anna Höglunds bok Om detta talar man endast med kaniner när den kom ut 2013 och nu har jag läst hennes nästa bok, Att vara jag. Också den här boken gillar jag verkligen - texten i samspel med de fantastiska illustrationerna gestaltar på ett nära och uppriktigt sätt en trettonårig flickas tankar och vardag.

Jaget i titeln är trettonåriga Rosa som funderar över jämställdhet, sex och om den underliga känsla av skam som tycks klistra sig fast på hennes kropp. Hon tänker så klokt denna Rosa och jag önskar att den här boken hade funnits när jag själv var tretton år.


Titel: Att vara jag
Författare: Anna Höglund
Utgivningsår: 2015
Förlag: Lilla Piratförlaget
Antal sidor: 80



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...