onsdag 13 januari 2016

En världsomsegling på 366 dagar

En till läsutmaning för året kunde jag faktiskt inte motstå. Det är Johannas deckarhörna som administrerar En världsomsegling på 366 dagar, en utmaning som helt enkelt går ut på att bredda sin läsning och läsa böcker från så många länder som möjligt. Undantaget är Sverige, Storbritannien och USA där de flesta av oss redan befinner oss ganska ofta i vår läsning.

Jag kommer helt kravlöst att skriva upp de titlar jag läser från andra länder på den här sidan. Just idag har jag inte en enda bok uppskriven eftersom de tre första jag läst i år kommer från Sverige... Så jag tror det kan vara perfekt för mig att lite mer medvetet försöka bredda min läsning. Jag gillar ju verkligen att resa i böckernas värld.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...