fredag 27 januari 2017

Bokbyte i bokcirkeln

I veckan träffades vi i bokcirkeln igen. Boken vi hade läst var Jessie Burtons Miniatyrmakaren och alla verkade gilla den, även om det närmast övernaturliga inslaget inte riktigt föll alla i smaken.

Jag har har i alla fall njutit av att befinna mig i sextonhundratalets Amsterdam tillsammans med Nella och hennes  nya familj. Jag tycker speciellt mycket om att boken på sätt och vis berättar kvinnornas historia i ett Amsterdam som ändå verkade ge lite större frihet åt annars marginaliserade grupper. Det verkar ha varit en spännande plats och en spännande tid.

Boken jag fick med mig hem var Anders de la Mottes UltiMatum, som utsågs till årets bästa kriminalroman 2015. Bara det låter ju lovande.

Någon som har läst?


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...