måndag 8 januari 2018

Månadens språk är franska


Den här högen med böcker fick följa med mig hem från bibblan idag. Två förlag finns representerade - både Sekwa och Elisabeth Grate har en fin utgivning av översättningar av franskspråkiga författare.

Anledningen till detta franska fokus är förstås min läsutmaning Månadens språk 2018, där översättningar från just franskan är det som gäller i januari.

Jag kommer ju inte att hinna läsa alla de här titlarna, men de funkar verkligen som inspiration. Största frågan just nu är: vilken titel ska jag börja med?

Om du också vill bredda ditt läsande, kan du läsa mer om Månadens språk här.

6 kommentarer :

  1. en fransk bok: https://mrscalloway.blogspot.se/2018/01/kod-400.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du är igång! Jag gillade också Kod 400.

      Radera
  2. Mocka var verkligen läsvärd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillar den! Jag har aldrig läst nåt av författaren, men har hört mycket gott om hennes böcker.

      Radera
  3. Ja, Sekwa och Elisabeth Grate är riktigt bra! Jag undviker ofta litteratur författad på engelska, inte för att jag har något emot den, utan för att jag tycker att den tar för stort utrymme och det finns så mycket annat värt att upptäcka. Dessutom är jag rätt dålig på att läsa svenska författare. Senaste året har emellertid utgjort ett undantag, med nästan bara svenskt och engelskt. Hur som helst, vill man ha något annat så är böckerna från dessa förlag ypperliga att botanisera bland :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...