lördag 28 april 2018

Nomineringar och inspirationslistor

I veckan har både de nominerade till Årets bok 2018 och den korta listan till Women's Prize for Fiction 2018 avslöjats. Kul med listor och boktips, tycker jag. Här ska jag säkert hitta något riktigt bra att ta mig an (för jag har inte läst en enda av de här böckerna, även om flera redan står på min att-läsa-lista).

Nomineringarna till Årets bok ser ni här till vänster, och de titlar som hamnat på Women´s Prize korta lista är de här:

  • Sing, Unburied, Sing av Jesmyn Ward
  • The Idiot av Elif Batuman
  • The Mermiad and Mrs Hancock av Imogen Hermes Gowar
  • When I Hit You: Or, A Portait of the Writer As a Young Wife av Meena Kanasamy
  • Sight av Jessie Greengrass
  • Home Fire av Kamila Shamsie
Jag är absolut mest sugen på att läsa Stanna hos mig av Ayobami Adebayo, Sing, Unburied, Sing av Jesmyn Ward och Home Fire av Kamila Shamsie.

Vilka av de nominerade har du läst? Vilka är du sugen på att läsa?


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...